Železničář / Zpravodajství / Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze
Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze
21.10.2024
Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010, přičemž pravidelná doprava zde byla zastavena už v roce 2007.
Přestože se dlouho zdálo, že se rychle zarůstající a neudržovaný úsek již na českou železniční mapu nepodaří vrátit, dlouholetá usilovná práce samospráv nakonec slavila úspěch. Turisticky atraktivní Kozí dráha se tak konečně probojovala pomezím Krušných hor a Českého středohoří k největšímu taháku, technické památce v podobě naší nejdelší a zároveň nejstarší visuté lanovky na Komáří vížku. A sezonní víkendové vlakové spojení získává i stará část hornické Krupky, jež je zapsána v UNESCO. Zde opravená trať, snad prozatím, končí.
Další články této rubriky
Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie
24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »
Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě
19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »
Místo přejezdu ve Studénce vznikne podjezd
17.10.2024 - Správa železnic nahradí přejezd na koridorové trati, kde se v červenci 2015 střetlo Pendolino s polským kamionem a zemřeli tři lidé. Vypsala výběrové řízení na zhotovitele podjezdu ve Studénce. Ten bude určen pro osobní auta,… »